Inicjatywa współpracy sieciowej określiła zasady funkcjonowania i działania koncepcji zorganizowania Współpracy Sieciowej w w ramach istniejącego forum dyskusyjnego npod adresem www.zmieniaj.pl/forum sposób następujący:
Ta lista nie wyczerpuje zasad, jest jedynie wskaźnikiem, jak chcemy działać.
Szczegółowe zasady funkcjonowania możemy i musimy ustalać wspólnie, aby każdy członek wspólnoty czuł się współtwórcą i aktywnym uczestnikiem a nie biernym elementem społeczności, który nie ma żadnego wpływu na jakiekolwiek działania i jego rola to ew. akceptowanie tego co ktoś inny ustali.
Ze względu na społeczny charakter działań inicjatorów i aktywistów tworzących ten projekt, musimy okazać wyrozumiałość i zrozumienie w kwestii czasu reakcji i działań.
Staramy się stworzyć platformę porozumienia, która zwiąże różne organizacje i grupy patriotyczne, a którym bliskie są idee współpracy oddolnej i przywrócenia roli suwerena, narodu w ustalaniu zasad funkcjonowania społeczeństwa.
Aby dokonać jakichkolwiek zmian, przywrócić to co nam zabrano i to co nam się zabiera, musimy nauczyć się współpracy i współdziałania oraz akceptacji zdania innych.
Stąd też zorganizowanie tego forum, jako uniwersalnej platformy komunikacyjnej, mającej za cel techniczne zorganizowanie współpracy.
Ustalone zostały robocze zasady dostępu do Forum, informuję że na chwilę obecną stan dostępu do Forum wygląda tak jak na poniższym opisie są nastęujące poziomy -
Taki podział istnieje na chwilę obecną.
Każda organizacja która wyrazi chęć współpracy otrzyma swój dział, zdefiniuje potrzeby i własną koncepcję zorganizowania swojego wewnętrznego porządku, wskaże działy jakie chce upublicznić a administracja forum udzieli wszelkiej możliwej pomocy w zorganizowaniu działań.
W sprawach organizacyjnych i z zapytaniami proszę o kierować się tymczasowo pod adres r.klimczyksgdw.pl
Wszelkie konstruktywne uwagi i koncepcje mile widziane, szczególnie jeśli chodzi o propozycje zorganizowania forum, stworzenia działów, poddziałów itp.
Ustalone zasady rejestracji:
Rejestrujemy się z Imienia i Nazwiska (jako login), nawet z polskimi znakami, aby być później rozpoznawalnymi w społeczności wspólnoty Współpracy Sieciowej. Po zarejestrowaniu wysyłamy informację do administracji, np. do mnie, do jakiej organizacji należymy, aby można było po weryfikacji danej informacji przydzielić członka do poszczególnych grup.
Bez przydziału do grupy, organizacji uprawnienia są ograniczone i widoczność działów na forum również.
Każda organizacja decyduje jakie ich działy mają być widoczne publicznie, jakie po zarejestrowaniu, jakie dla uczestników współpracy sieciowej (członków organizacji).
Dołączenie organizacji, grupy, inicjatywy:
Po zarejestrowaniu i weryfikacji mailowej proszę o informację w poczcie wewnętrznej lub mailowo do mnie o planowanej strukturze wewnętrznej, ustaleniu uprawnień, nazw działów.
Postaram się przygotować i stworzyć platformę organizacji w najszybszym możliwym czasie. Wskazana będzie lista członków, aby można było zweryfikować przydziały nowych członków rejestrujących się na forum, a którzy wyrażą intencję przydziału do poszczególnych organizacji.
Każda organizacja typuje swojego przedstawiciela do Rady oraz moderatora forum wewnętrznego.